Oferta sprzedaży - jak napisać chwytliwą reklamę aukcji? - Codie - aplikacje dla ecommerce

Oferta sprzedaży – jak napisać chwytliwą reklamę aukcji?

Sprzedaż internetowa jest świetnym sposobem dystrybucji produktów. Niekiedy jednak zainteresowanie asortymentem jest bardzo niskie… Klienci niechętnie wchodzą w aukcje, a zakupy należą do rzadkości. Co jest tego przyczyną? Najczęściej źle sformułowana oferta sprzedaży. Treść aukcji ma ogromne znaczenie, ponieważ to właśnie na podstawie tych informacji klient dokonuje ostatecznego wyboru. Co zatem zrobić, żeby zwiększyć swoją sprzedaż?

Po pierwsze: rzetelny opis

Badania pokazują, że przeciętny użytkownik internetu poświęca jedynie kilka sekund uwagi konkretnej stronie. Internetowe źródła nieustannie bombardują nas nowymi newsami, co zmniejsza koncentrację. Dlatego trzeba jak najlepiej wykorzystać te kilka sekund. W przypadku aukcji internetowych ważne jest więc stworzenie precyzyjnej nazwy produktu oraz wstępnego opisu, który zachęcał będzie do dalszego czytania.

Odpowiednio przygotowana powinna być również treść oferty. Przede wszystkim należy dostosować styl i język do docelowej grupy odbiorców. To bardzo istotne, bowiem klient będzie miał wtedy wrażenie, że oferta została utworzona w profesjonalny sposób. Dobrze jest pisać treść aukcji konkretnie i nie stosować zbędnych ogólników. Na koniec warto dodać rzecz oczywistą – tekst opisujący produkt musi być wiarygodny i zgodny ze stanem faktycznym!

Po drugie: czytelna prezentacja produktu

Jeśli skupimy uwagę potencjalnego odbiorcy na ofercie, klient będzie chciał się jej przyjrzeć…

Przy sprzedaży produktów, warto zaopatrzyć aukcję w zdjęcia wyrobu. Powinny one doskonale odzwierciedlać stan danego przedmiotu, a w przypadku lekko uszkodzonych artykułów używanych również pokazywać mankamenty z takiej strony, by wywołały wrażenie mało istotnych.

Sytuacja wygląda nieco inaczej, gdy przedmiotem sprzedaży są usługi lub komputerowe aplikacje. Tutaj prezentacja oferty może przybrać zróżnicowaną formę:

  • w przypadku aplikacji komputerowych można dołączyć screeny pokazujące budowę programu,
  • reklamując działalność usługową dobrze jest zaprezentować wygląd biura, używanego sprzętu czy przykładowych realizacji.

Istotna jest nie tylko treść zdjęć, lecz również ich ilość. Nie ma tutaj jedynej metody, ważne jest, aby obrazy w pełni pokazywały wygląd i zalety produktu. Brak zdjęć lub jedno o niskiej ostrości z pewnością zniechęci do zakupu.

Po trzecie: intuicyjna obsługa transakcji

Użytkownik nie lubi tracić czasu. Toteż system finalizacji transakcji w sklepie internetowym winien być tak dobrany, aby do zakończenia zakupu wystarczyło kilka kliknięć. Wdrażając kilka opcji zapłaty, możliwość przechowania produktów w wirtualnym koszyku czy zbiorczej zapłaty za wszystkie artykuły z pewnością zostanie doceniona. Podobnie jak dodatkowe rozszerzenia, takie jak Pasek Darmowej Dostawy, który zachęci klienta do realizacji większego zamówienia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>