Sprzedaż internetowa - co się opłaca wdrożyć w opcje panelu sklepu internetowego? - Codie - aplikacje dla ecommerce

Sprzedaż internetowa – co się opłaca wdrożyć w opcje panelu sklepu internetowego?

Sklepy online zyskują coraz większą popularność. Możliwość realizacji zakupów przez Internet nie tylko okazała się przydatna w trakcie twardego lockdownu związanego z pandemią – ten prosty sposób nabywania produktów i usług już od dawna był chętnie wykorzystywany przez konsumentów. Aby zachęcić klientów do jeszcze chętniejszego realizowania zakupów, warto przygotować sklep w odpowiedni sposób. Jakie funkcjonalności najlepiej wdrożyć na swoim panelu?

Włóż do koszyka! Przydatna opcja w trakcie szukania produktu

Konsumenci przeglądający oferty produktowe lubią realizować przemyślane zakupy. Biorąc pod uwagę fakt, iż nie są oni w stanie osobiście sprawdzić towaru, wolą przejrzeć podobne propozycje, by wybrać najciekawszą. Dlatego warto wdrożyć w serwisie internetowym opcję „Włóż do koszyka” lub „Obserwuj produkt”. 

Taka funkcjonalność znacznie ułatwi zakupy i pozwoli zaznaczyć najbardziej atrakcyjne oferty w trakcie research’u. Samo dodanie artykułu do wirtualnego koszyka czy produktów obserwowanych nie obliguje klienta do finalizacji transakcji, jednak stanowi wsparcie w trakcie poszukiwania najlepszego wariantu. 

Konsument chce poznać opinie o produkcie

Opinie użytkowników artykułów mogą pomóc w podjęciu właściwej decyzji dotyczącej zakupu. Warto więc wdrożyć możliwość wystawiania oceny towaru oraz komentowania największych zalet i wad wyrobu. Pozwoli to precyzyjnie ocenić przydatność artykułu.

Najczęściej stosowanym systemem ocen jest skala pięciu gwiazdek. Klient, który uważa, że produkt nie spełnił jego oczekiwań może wystawić najniższą ocenę, z kolei jeśli mamy pozytywne wrażenie dotyczące towaru możemy zaznaczyć maksymalną liczbę gwiazdek. Wraz z możliwością dodania negatywnej opinii warto wdrożyć opcję komentowania, która pozwoli klientom uzasadnić, z czego wynika tak niska ocena.

Im więcej opcji zapłaty tym lepiej

Płatności internetowe, zapłata blikiem, przelew tradycyjny czy płatność przy odbiorze – wszystkie te funkcjonalności powinny znaleźć się przy każdej z ofert. Dzięki temu klient będzie mógł dobrać dowolny, odpowiadający mu model zapłaty i szybko sfinalizować transakcję.

Darmowa dostawa? Tak, lecz po przekroczeniu wymaganej kwoty

Dodatkową funkcjonalnością, która z pewnością zachęci klientów do robienia zakupów jest pasek darmowej dostawy Aplikacja zainstalowana w panel sklepowy na bieżąco będzie informować konsumenta o wartości jego koszyka oraz kwocie zakupów potrzebnej do uzyskania darmowej dostawy.

Pasek można zmodyfikować i dostosować do wyglądu strony internetowej. To niewielka i bardzo przydatna aplikacja, która dodatkowo jest prosta w obsłudze. Właściciel sklepu samodzielnie ustala w niej minimalny próg ceny zakupów, po którego przekroczeniu konsument nie musi ponosić kosztów dostawy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>